KopOp! Leefstijl- en gezondheidscoaching

06 - 55 323 669
sep 12, 2014

GROENTEN EN FRUIT MAKEN SLANK

Groenten en fruit zijn niet toevallig kleurrijk. De natuur brengt zoveel kleuren voort om je te verleiden kleur te gebruiken en vooral ook om kleur te eten. Niet voor niets zijn de gezondste producten uit de natuur vol van kleur. Het is namelijk de bedoeling ze elke dag te eten. Fruit en groenten zijn echte afslankmiddelen, in plaats van pillen uit een potje.  Het is een geschenk van de natuur, ze houden ons op een efficiënte wijze fit en slank. Groenten en fruit zijn echt de basis van een gezond voedingspatroon en de voorwaarde voor een gezond, energiek én slank leven.

Hoeveel heb ik nodig?
KLEURRIJKE VOEDING

KLEURRIJKE VOEDING

Groenten bevatten hoogwaardige vezels, weinig calorieën, weinig of geen vetten en heel veel vitaminen en mineralen. Dat geldt ook voor fruit, maar fruit beval ook relatief veel fruitsuikers. Daarom is twee a drie stukken fruit per dag voldoende. Iets is enkel en alleen gezond in de juiste dosering, dat geldt ook voor groente en fruit. En de juiste dosering is in ieder geval dagelijks groenten en fruit aan je menu toe te voegen. Vraag jij je nog steeds af waarom je geen energie hebt en je niet afvalt? Bekijk dan je eetpatroon eens goed en ben eerlijk. Staan er elke dag groenten en fruit op jouw menu? Wil je echt slank worden? Draai de knop dan om en kies er vanaf nu voor om elke dag verschillende groenten en fruit te eten. In groenten en fruit zitten namelijk alle stoffen die nodig zijn om je vetverbranding te stimuleren en je een verzadigd gevoel te geven. Op deze manier breng je jouw voedingspatroon in evenwicht en zul je nauwelijks meer hunkeringen naar dikmakende voeding ervaren.

Verschillende kleuren en hun eigenschappen

Groen: erwten, spinazie, komkommer, courgette, kiwi, groene paprika

  • kalmeert en geeft rust
  • goed voor je oren, zenuwen en beenderstelsel

Rood: tomaat, rode paprika, aardbei, bessen, appels, radijs

  • verwarmt en stimuleert
  • goed voor hart- en bloedvaten, beschermt tegen kanker

Blauw: rozijnen, bramen, bosbessen, pruimen, zwarte bessen

  • is antiseptisch, kalmeert en slaapbevorderend
  • voor een goed geheugen, voor een goede stoelgang

Paars: aubergine, rode bieten, rode uien, rode kool en blauwe druiven

  • antibacterieel en stimuleert creativiteit
  • sterk kalmerend, goed voor hoofdhuid, haar en hypofyse

Geel: bananen, ananas, maïs en citroen

  • harmoniseert, laxeert en reinigt
  • goed voor je maag, lever en je weerstand

Oranje: mango, wortel, perzik, pompoen, papaja en oranje paprika

  • versterkt, kalmeert en bevordert de eetlust
  • goed voor je weerstand, bloeddruk en bloedsomloop

Wit: ui, knoflook, witte asperges, witlof

  • antiseptisch en zuivert
  • goed voor cholesterol en hart
Belang van variatie

Wanneer je steeds voedsel van dezelfde kleur eet, dan creëer je een disbalans in je lichaam. Kies daarom voor zoveel mogelijk variatie. Hoe meer verschillende soorten en kleuren fruit en groenten je elke week eet, hoe meer gezonde voedingsstoffen je binnenkrijgt. Hier vind je tips om meer groenten te eten.

WIL JE MEER INSPIRATIE VOOR EEN FIT EN ENERGIEK LICHAAM EN LEVEN? GA DAN NAAR DE HOMEPAGE EN SCHRIJF JE IN VOOR DE NIEUWSBRIEF(rechtsboven).

Interessant? Deel dit bericht via: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.